Vuoden parhaat mokat

Mietittiin ensin, voidaanko kirjoittaa mokista. Kun onhan se firmalle huonoa mainosta, jos ja kun asiakkaatkin näitä lukee… Mutta sitten aateltiin, että what the hell, ihmisiähän tässä vaan ollaan. Sitä paitsi virheistä on opittu tai no… Ainakin niille on naurettu.

Vaikka yrittäjyyden ja äitiyden yhdistäminen on sujunut kummallakin suht mutkattomasti, niin joskus se krooninen univaje on saattanut ottaa yliotteen.

Tässä parhaimistoa:

1. Tarjous väärälle asiakkaalle

Yrittäjälle tarjousten teko on tuttua puuhaa ja meiltäkin se sujuu oikein hienosti. Yksi kaunis päivä Elina teki asiakkaalle tarjouspyynnön mukaisen tarjouksen, oikoluetutti sen Katilla, tarkisti vielä kertaalleen päivämäärät ja hinnat ja lähetti sen asiakkaalle… Seuraavana päivänä vastaanottaja kiitti hyvästä tarjouksesta, mutta lisäsi kuitenkin, että “Taisi tulla väärälle asiakkaalle”.

2. Hinnan “korotus”

Meillä on jonkun verran vuosittain toistuvia keikkoja ja yleensä samalla hinnalla mennään vuodesta toiseen. Joskus kuitenkin hinnoissa on tarkistuksen paikka varsinkin, kun matkakustannukset vaihtelevat sen mukaan, mistä juontaja saapuu paikalle. Tänä vuonna yhden asiakkaan kohdalla päätimme nostaa hintaa em. syystä, mutta kummallekkaan ei tullut mieleen tarkistaa edellisvuoden laskutettua hintaa ennen tarjouksen lähettämistä… Ja kuinka ollakkaan laskutus vaiheessa huomasimme, että tämä uusi korotettu tarjous olikin todellisuudessa pienempi mitä edellisvuoden tarjous! Ei voi meitä ainakaan ahneudesta syyttää!


3. Kengät x2

Katilla oli kesäkuussa alkamassa stailausnäytöksen juonto, missä tarkasteltiin vielä kesän juhlavaatteita. Silloin myös oma vaatetus on hyvä olla teemaan sopiva, kenkiä myöden. Hetken matkaa keikkapaikalle ajeltua Kati onneksi katsahti liikennevaloissa jalkoihinsa… Ja kappas, siellähän oli Aino-kotitossut unohtuneet jalkaan. Tarpeeksi juhlava?



Ja kun vain tämä olisi ollut ensimmäinen kerta. Kati on myös aikoinaan lähtenyt kotoa kävellen (!!!) keikkapaikalle eri pari kengät jalassa. Matkaa oli hieman vajaa kilometri, mutta siltikään saappaat, joissa toisessa oli korko ja toisessa kiilakorko eivät tuntuneet kävellessä kummallisilta? 

4. Saatavien perintä.

Ei ole olemassa mitään yhtä ärsyttävää asiaa, kuin se, että asiakkaan laskun maksu viivästyy eräpäivästä viikkotolkulla. Rahojen kotiutuminen kyllä nopeutuisi huomattavasti, jos laskujen tekemisen lisäksi ne vielä muistaisi itse ensin lähettää asiakkaalle. Ohups…

5. Nettisivut

Ei tuu varmaan yllätyksenä, että meillä itsellä ei ole aikaa eikä osaamista tehdä tai päivittää nettisivuja, joten olemme aina ostaneet palvelun ulkopuolelta. Nyt viimeksi noin kuukausi sitten vaihdoimme sivujen ylläpitäjää ja hän pommitti meitä alkuun omituisilla kysymyksillä kuten: “Mille alustalle nettisivut on tehty?” “Onko sivunne varmistettu jollain tapaa aiemmin?” “Miltä palvelutarjoajalta on vuokrattu palvelintila ja sähköpostipalvelut?” Öööööööö….  On se hyvä, että laskuja nettisivuista kyllä maksetaan, mutta ei näköjään tiedetä mitä ja kenelle =D 

Aurinkoisia elokuun päiviä, terkuin Kati ja Ellu

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.